Ve vleku silného prodejního výhledu vzrostla tržní kapitalizace Alibaba Group v průběhu posledních 24 hodin o 42 miliard USD

Čínský titán internetového prodeje předpovídá společnosti pro marketingový rok 2018 růst až o 49 %. Tyto odhady managementu společnosti o 10 % překonaly odhady analytiků v rámci průzkumu agentury Bloomberg a vyvrátili spekulace, dle kterých by zisky společnosti díky zpomalení ekonomiky mohly naopak klesnout.

Největší čínská společnost zabývající se elektronickým obchodem očekává v marketingovém roce začínajícím v březnu 2018 růst příjmů o 45 až 49 procent a udržuje letošní téměř nepřerušený meziroční růst o 40 %.  Za růstem příjmů stojí dle prohlášení managementu z velké části investice do podniků, které přesahují standardní obchodní aktivity spojené s online nakupováním.

Akcie společnosti na americké burze přidaly přibližně 13 % na 142,34 dolaru, což je nejvíce od září 2014 a současně nové historické maximum.

Společnosti Alibaba Group Holding, založená miliardářem Jackem Ma, která ovládá on-line nakupování a sociální média, cíleně hlouběji zabředává do nových oblastí od služeb cloud computingu až po streamování hudby a videa, se daří získávat více příjmů z digitální reklamy tím, že do nákupních platforem začleňuje sociální prvky, jako je video.

Z části kvůli potlačení rostoucí nadvlády konkurenční společnosti Tencent Holdings v oblastech online sociálních médií a zábavy prostřednictvím platformy WeChat, Alibaba vynakládá miliardy dolarů na nové investice.

Alibaba také pokračuje v růstu v zahraničí. Získání kontroly nad skupinou Lazada Group SA má za cíl vytvořit silnou základnu pro operace v jihovýchodní Asii. Nicméně, hlavním prostředkem globálního cílení a akvizice zahraničních zákazníků stále zůstává internetová platforma AliExpress.

Robert Černík, analytik

KOMPLETNÍ 6. AKTUALIZACI ANALÝZY NA CFD AKCIE ALIBABA GROUP SI MŮŽETE STÁHNOUT PO PŘIHLÁŠENÍ DO KLIENTSKÉ SEKCE